Hej hopp!

Jag är väldigt dålig på uppdatera här. Mest för att appen på mobilen inte vill fungera som den ska, så blir svårt att lägga upp inlägg. Sen är jag otroligt opepp på vädret i dessa dagar så min inspiration är heller inte på topp..

Allt går bra på hund fronten! Sam är stor kille och väger redan åtta kg och är snart 5 månader gammal.
Han kan en hel del trick, är otroligt bra på inkallning och han och marley går lösa nästan jämt.
Ett tag fick dom gå lösa en och en för de jagade bara varandra i cirklar runt mig och då försvinner jag i deras värld haha! Men nu funkar det otroligt bra!

Det enda problemet jag har nu som måste åtgärdas snabbt är att Marley börjat göra "utfall" mot andra hundar. Förmodligen för att skydda sam, för han har aldrig gjort så förut. Han kan umgås med vilken hund som helst, så länge de inte är på och försöker leka för mycket innan han känner hunden..
Nästa vecka får Marley vara hos mamma i en vecka så att sam ska få lite erfarenhet utan Marley. Marley är verkligen hela sams värld, vilket är roligt, men han måste lära sig att vara på egen hand också hehe :)

Marley har även blivit grym på fotgåendet.. Han har vart rätt dragig innan, har fått höra att det är en typisk fralla grej men här finns inga undanflykter ;)

Är så glad över mina små hjärtan...de förgyller min vardag med kärlek och skratt och självklart lite dumheter till och från, men det är kul med problemlösning ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0