Måndag 16 Januari 2012

Hostan har valt att stanna hos mig. Men den ska inte hindra mig att njuta av min
lediga vecka. Den förbjuder mig dock att åka till gymmet, men jag kanske får ta
en lång promenad istället med hundarna.

Jag försöker sluta röka i hopp om att hostan kanske ger sig då. Försöker.
Tog nyss en morgon cigg, som jag bittert ångrade. Läskigt att en sak kan
ha sådan makt över ens liv. Jag vill ju inte röka. Men cigaretterna livnär sig på mig.
Mitt undermedvetna vill ju heller inte sluta. Jag vill ju sitta där på stranden i sommar,
med en cigg i handen. Jag försöker säga till icke rökare, att jag ska sluta. För då
känner man sig mer pressad. Alla i min familj röker. Att säga det till dom är som att
säga det till ett träd. För dom vet mycket väl att jag följer med dom ut efter middagen.

Sen ska jag försöka jag vara social med både den ena och den andra nu i veckan.
Jag har ett stort begär av att vara social. Men hostan hindrar mig där också.
Det är skit drygt att sitta och hosta så fort man andas in när man ska umgås.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0