snö oväder

Det har vart snö kaos i Stockholm idag. Kände mig krasslig måndag och tisdag. Skulle till skolan idag, men när jag fick höra om ovädret som skulle komma så bestämde jag mig för att vara hemma istället. Tur det. Kommer knappt hemifrån. Går inga bussar alls här ute på landet och det är med lite oro jag funderar på hur jag ska ta mig hem till lägenheten ikväll.

Sam älskar snön. Idag drunknar han nästan i den höga snön men han vill ju så gärna hänga på marley som även han har svårt att komma fram i snön. Dom ser så roliga ut. Marley tar sig fram som en plog och sam går bakom med glädje över att marley redan röjt undan vägen för honom.
En liten stund går bra. Inte ens de "stora hundarna" (de lite äldre, dock bara 3 år!) vill vara ute nu. När dom gjort sitt på tomten ställer sig alla vid dörren och gnäller om att få komma in. En promenad i skogen kan man fet glömma. Dom kommer inte följa med frivilligt ut först snön slutar falla. Fjanthundar! Men skönt ändå för lika frussen är man ju själv ;)

Hoppas det kommer en solig fin dag i helgen så man kan ta en frisk vinter promenad. Bästa som finns!

Marley och sam på förmiddags tupplur :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0