Alla hjärtans dag

Jag har då vart singel i fyra år, men fasar aldrig inför alla hjärtans dag. Har alltid gjort dagen till något speciellt utan pojkvän.. För visst gäller inte dagen för bara par! Men i år tänkte jag inte lägga så mycket energi på det. Finns en låt med en text "better off alone". Det är den inställningen jag har haft länge nu. Jag lägger faktiskt hellre mer tid på mina hundar och vänner än relation fronten. Jag har inte speciellt mycket tid över att lägga på dejtandet. Det är inte så att jag inte vill ha en pojkvän, för självklart vill jag det. Men den tiden kommer, jag känner bara att min tid prioriteras på annat nu. Men just idag, på första gången på väldigt många år, känner jag mig ensam. Jossan kommer hem sent, så det är bara jag och hundarna hemma. Gick ner till affären och köpte vegetarisk lasagne till middag, som jag tappade ut på hela ugnen när den väl var klar. Jag hällde multivitamin juice på hela köksbordet och nu väntar jag i princip bara på att ljusen jag tänd för min lilla middag ska sätta eld på något. Jag köpte kakor, kanske känns det bättre när jag stoppad i mig dom. Jag är inte så bra på att vara "better off alone" längre. Nää, enough! Ska ta ut hundarna på en promenad till ängarna och låta dom rusa av sig lite. Sen blir det kärlekskomedi filmer som jag proppat datan med och hundarna på magen, väl förberedd för denna dag ;) Glad alla hjärtans dag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0